Pages

Sunday, September 5, 2010

Pierwsze źródła

Uff.. po dłuższej przerwie (i zasłużonych wakacjach :P) czas zacząć dłubać coś bardziej konkretnego.

Zgodnie z tym co zostało "powiedziane" w poprzednim poście pierwsze źródła wrzuciłem do repozytorium. Do SVNa używam TortoiseSVN, który to bardzo ładnie integruje się z powłoką Windowsa. Strukturę projektu (która zapewne jeszcze się zmieni) każdy może sobie podejrzeć, wiec przedstawię jedynie to co najważniejsze. W projekcie wydzieliłem dwa pakiety: com.android.kasuroid oraz com.android.kasuroid.core. Taki układ wydaje mi się (przynajmniej na razie) najbardziej sensowny. Do *.core będzie leciało wszystko co jest generyczne dla frameworka.

com.android.kasuroid
  •  Kasuroid.java

com.android.kasuroid.core
  • Core.java
  • Module.java
  • Renderer.java
  • ResourceManager.java
  • RetCode.java
  • Scene.java
  • SceneManager.java
  • SoundManager.java
  • State.java
  • Timer.java
  • TimerManager.java

Póki co nie ma sensu wydzielać oddzielnych podkatalogów na poszczególne moduły. Na tym etapie nie przewiduję, że framework będzie kompilowany do biblioteki (aczkolwiek byłoby to bardzo wygodne rozwiązanie w przypadku gotowego API silnika - co prędko jednak się nie zdarzy :P). Każda gra/aplikacja, chcąca korzystać z kasuroid będzie musiała dodać jego źródła do swojego projektu. Jest to chyba najprostsze z możliwych rozwiązań. Wadą jest jednak to, że trzeba się mocno pilnować, żeby w trakcie rozwijania gry nie namieszać w źródłach samego frameworka. W momencie gdy z frameworka nie korzysta żadna aplikacja nie ma to jednak większego znaczenia :)

Aha, GameCore oraz GameState przechrzciłem na Core oraz State. Dodałem również interfejs Module oraz definicje kodów powrotu metod.

Module.java
public interface Module {

    int init();

    int term();

    String getName();
}

Jestem zwolennikiem jawnego inicjalizowania oraz hmm.. kończenia pracy poszczególnych części kodu (w szczególności modułów). Albo zwyczajnie mam stare przyzwyczajenia z C/C++ ;P

RetCode.java
public class RetCode
{
    public static final int SUCCESS = 0;

    public static final int FAILURE = 1;

    public static final int BAD_PARAM = 2;
}

Czyli raczej standard. Nie jest to ostateczna liczba kodów i będzie ona rozszerzana w miarę potrzeb.

No comments:

Post a Comment