Nie będę się za wiele rozpisywał (i kopiował tego co już Google napisał). Wystarczy wejść na stronę http://developer.android.com/sdk/index.html i wykonać wszystkie kroki. Efektem poprawnej instalacji środowiska jest uruchomienie emulatora:
Niestety nie posiadam (i raczej nie będę posiadał w najbliższym czasie) komórki z Androidem dlatego cały projekt będę rozwijał z użyciem dostarczonego przez Google emulatora. Jako, że chcę, żeby kasuroid działał na jak największej liczbie urządzeń, na platformę bazową wybrałem Android 1.6 (aplikacje stworzone na 1.6 powinny ;) działać na nowszych wersjach platformy).
Jeszcze kilka słów na temat samego emulatora. Niestety nie jest on wydajny (jak to już bywa z emulatorami). Pożera sporo zasobów i przede wszystkim długo trwa jego pierwsze uruchomienie. Prawdę mówiąc na początku byłem bliski zrezygnowania z projektu. Na Windows XP Pro 32b z procesorem Sempron 2200 i pamięcią 1GB (praktycznie wszystko wyłączone w tle) czas uruchomienia emulatora wynosił ~10 minut! Tak, wiem, stara maszyna, ale do bieżącego "developmentu" w Visual Studio 2005/Eclipse spełnia swoje zadanie w 100%. Na linuxie (Ubuntu 10.04) niestety nie było lepiej. Czas pierwszego uruchomienia można jeszcze przeżyć (nie trzeba restartować emulatora, aby wrzucić nową wersję aplikacji). Niestety czas wrzucenia aplikacji na uruchomiony emulator to ~2 minuty i tego już nie mogłem zaakceptować. Tym bardziej, że w początkowej fazie projektu i bez wiedzy na temat platformy dużo rzeczy trzeba sprawdzać na bieżąco.
Na drugiej maszynie jest już znacznie lepiej. Windows 7 32b, Intel i5 oraz 3GB pamięci pozwala na normalne użytkowanie emulatora. Czas uruchomienia emulatora skrócił się do 40 sekund a czas wrzucenia aplikacji na emulator (i jej uruchomienie) to zaledwie ~5 sekund. Można więc pracować :)
No comments:
Post a Comment